< /body>;

Monday 25 April 2011

mak...esok aus da nak final exam..doakan aus ye...T_T

Seperti semester2 sebelumnya, sudah menjadi kebiasaan aku tepon mak apabila final exam sudah hampir. Ape? Asal final exam je baru nak tepon mak? eish...dok aih...takde la camtu sekali. Actually boleh katekan setiap minggu tepon mak aku, tanye kaba, buek apo, dah makan ke belum, sape ade kat umah, ape ce citer orang kampung dan macam2 lagi. Tapi tang tepon mak sal dah nak exam satu perkare wajib bagi aku. Nak mintak mak doakan anak kesayangannya dipermudahkan urusan menghadapi ujian untuk dunia ni..huhuhu..dan mak aku selalu pesan, (dengan Caravansary sebagai muzik latarbelakang) "Mak sentiasa doakan aus, tapi aus pon kena banyak berdoa, buat solat hajat selalu, usaha, doa dan tawakal"...huhu...."baiklah mak", jawab aku seperti biase (muzik habis...hehe). Tapi, doa mak adalah doa yang sangat aku harapkan. Maklumlah, doa seorang ibu itu cepat diperkenankan tuhan. Lau mintak mak doakan kite cepat kawen bleh tak?hahahaha..Sal kawen ni, macam2 story aku nak citer kat blog nih memandangkan fenomena kawen awal melanda budak2 batch skolah menengah aku. Tapi entri yang akan datang lah ye=D.

Untuk entri ni, aku saje2 nak share jadual exam aku (hahahaha...bosan giler!). Jadual final exam aku bagi semester ini adalah seperti berikut:


dan berikut


Untuk semester ni, tak banyak sangat subjek yang aku ambik memandangkan jam kredit Final Year Projek (FYP) sebanyak 6 jam kredit (paham2 je la ye). Lagi satu, semua subjek program sebanyak 3 jam kredit setiap satu, huhu..moga dipermudahkan la kan...tempoh masa setiap exam plak 3 jam, lama giler tapi standard la kan, subjek program memang camtu...T_T

Tapi, FYI, dah jadi tradisi aku turun temurun sejak semester satu, aku suke kuar awal dari dewan exam, malas nak semak balik punye pasal...hoho..kalau semak pon, ape la yang disemak nye?bukannye aku taw  jawapan aku betol ke tak...hehe..tapi ade buruknye kuar awal, maybe tyme kite semak balik jawapan kite tu, tetibe ade ilham nak buat jawapan yang lebih baik...mane ler taw kan...jadi, aku try la kali ni exam aku takkan kuar awal lah...=)

so...GAMBATTE untuk aku dan kawan2 semua yang bakal or sedang menghadapi final exam! buat yang terbaik dari ladang ok!

>>peace<<

No comments:

Post a Comment